‘Wij voelden ons vanaf het eerste moment thuis bij Bakker’

‘Wij voelden ons vanaf het eerste moment thuis bij Bakker’

Peter Wieringa van Wieringa Bedum

Loon- en grondverzetbedrijf Wieringa BV in Bedum is sinds een jaar of zes verzekerd bij Bakker assurantieadvies. Het bedrijf was klant bij Wapak, het kantoor van de oom van Wieringa. Bij pensionering van de eigenaar van Wapak nam Bakker het bedrijf van Wieringa als klant over “We besloten vanuit onze jarenlange relatie loyaal te zijn en Bakker een eerlijke kans te geven”, vertelt Wieringa. “We voelden ons hier vanaf het eerste moment thuis. We hebben echt wel eens om ons heen gekeken, maar nog nooit een aanleiding gevonden om voor een andere assurantie-adviseur te kiezen.”

Complexe verzekeringsportefeuille

De Noord-Groninger specialist in agrarisch loonwerk, cultuurtechnisch werk en grondverzet heeft met zo’n vijftig medewerkers, een groot machinepark en behoorlijk wat bedrijfsvastgoed een behoorlijk uitgebreide en complexe verzekeringsportefeuille. “We zijn verzekerd voor eigen schade en aansprakelijkheid”, vertelt Wieringa. “Daarvoor heb je een tussenpersoon nodig met kennis van zaken, zowel op het gebied van de bedrijfsvoering binnen onze onderneming als op het gebied van verzekeringen en voorwaarden. Bakker heeft die kennis in huis.”

Plezierig contact

Eens per maand komt Wim Bakker langs om de portefeuille, lopende zaken en eventuele mutaties door te nemen. “Dat is een plezierig contact”, vindt Wieringa. “Wim weet van de hoed en de rand. In onze branche is het nou eenmaal onmogelijk om alles voor de volle honderd procent te verzekeren. Je moet keuzes maken. Van Wim krijgen wij uitstekend advies over de risico’s en opties. En ziet hij eens ergens mogelijkheden om wat te besparen, dan  horen wij dat. Wij betalen hoge premies en dan kun je soms heel simpel behoorlijk wat besparen.”

Bereikbaarheid

Ook goede bereikbaarheid van zijn assurantieadviseur weegt voor Wieringa zwaar: “Als er echt wat is wat geregeld moet worden, kunnen wij Wim Bakker ook buiten kantooruren bellen. Als het noodzakelijk is gaat hij ook in de avonduren of het weekend gelijk voor ons aan de slag. Bakker staat voor ons klaar als we hem nodig hebben. Dat vertrouwen is voor ons cruciaal.”

 

Bekijk hier de website van Wieringa B.V: https://www.wieringabedum.nl/

‘Wij voelden ons vanaf het eerste moment thuis bij Bakker’